10 نکته در خصوص تغذیه سالم مسافران

سفر شما چه محدود به مرزهای داخلی باشد چه برون مرزی، ممکن است یافتن گزینه های سالم تغذیه ای برایتان دشوار باشد. در طول مسافرت، شما از حالت عادی تغذیه ای خود دور می شوید. بسیاری از مردم در زمان سفر برای راحتی و آسایش خود ترجیح می دهند هدف گذاری های تغذیه ای را فراموش کرده و خود را غرق در غذاهای ناسالم نمایند. اما با اندکی برنامه ریزی و استفاده از نکات ذیل می توانید تغذیه سالمی را حتی در طی سفر داشته باشید.

1. تنقلات به همراه داشته باشید.

بهتر است تنقلات سرشار از پروتئین و سالم را به همراه داشته باشید تا مجبور نشوید از خوراکی های در دسترسی چون چیپس و شکلات استفاده کنید. امروزه سازندگان موادغذایی تنقلات خود را در اندازه های یک نفره که مناسب برای سفر است نیز عرضه می کنند. بنابراین عاقلانه است که ترکیبی از اقلام سرشار از پروتئین و کربوهیدرات را تهیه نمایید:

  • آجیل و خوراکی های آجیلی
  • خوراکی های پروتئینی
  • میوه خشک شده
  • تخته های گرانولا

10 heakthy eating tips for travelers Coldax

2. پرواز دارید؟ غذای خودتان را ببرید.

فرودگاه ها به گزینه های غذایی کم ارزش معروفند و برای آسودگی، ساده ترین راه، استفاده از فست فودهاست. بهتر است غذای خود را به همراه داشته باشید تا سفرتان را با تغذیه ای سالم آغاز کنید. 

3. اجازه ندهید خیلی گرسنه تان شود.

دلیل اصلی پرخوری گرسنگی زیاد است. زمانی که گرسنه اید مقاومت در برابر یک چیزبرگر و سیب زمینی سرخ کرده برایتان دشوار است. پس پیش از آنکه مجدد گرسنه تان شود برنامه غذایی خود را آماده کنید و اگر نوبت های غذایی شما طولانی است در میان این فواصل از تنقلات سرشار از پروتئین استفاده نمایید.

4. هنگام صبحانه در هتل ابتدا خوراکی ها را بررسی کنید.

برای اینکه تصمیم بهتری بگیرید بهتر است ابتدا کلیه خوراکی ها را وارسی کنید. به جای مصرف دونات و خوراکی های سرخ شده از املت، سفیده تخم مرغ، بلغور جو دوسر شیرین نشده یا لبنیات و میوه تازه استفاده نمایید. برای کاهش اشتهای خود، میزتان را دور از بوفه انتخاب و پشت به آن بنشینید.

10 heakthy eating tips for travelers Coldax02

5. وقت صبحانه خوردن ندارید؟ در مسیر پروتئین بخورید.

اگر زیاد اهل صبحانه خوردن نیستید یا زمان آن را ندارید بد نیست مقداری پودر پروتئین در قهوه خود ریخته و صرف کنید.

6. بسته های یکنفره کره بادام زمینی

مصرف کره بادام زمینی یکی از بهترین گزینه ها برای سفرهای بین المللی است. فرقی ندارد کجای دنیا باشید، همواره می توانید نان ساده (پیتا، تورتیلا، باگت یا نان) پیدا کنید. به نان کره بادام زمینی بمالید و یک ساندویچ سالم برای خود تهیه نمایید.

7. اولین نفر سفارش دهید.

غذای سالمی را انتخاب و اولین نفر سفارش خود را بدهید. زیرا در این صورت احتمال آنکه با دیدن سفارش استیک و سیب زمینی دوستانتان تحریک شوید کمتر است.

8. از میز سالاد استفاده کنید.

هنگام سفر برای نهار یا شام به یک فروشگاه مواد غذایی رفته یا از میزهای سالاد رستوران ها استفاده کنید. حتی می توانید مقداری میوه و تنقلات اضافه برای اتاق هتلتان نیز تهیه نمایید.

9. به عنوان یک قانون از فست فود دوری کنید.

فست فود ها حقیقتا خوش طعم هستند اما همه می دانیم چه ضررهایی در آینده خواهند داشت. فروشندگان فست فود به طرق مختلف سعی در جلب نظر شما دارند اما بهتر است با اندکی جستجو به جای مراجعه به فست فودها به رستوران هایی که غذای سالم ارائه می کنند بروید.

10. مایعات زیاد بنوشید.

در سفر استفاده از مایعات زیاد برای جبران کم آبی ناشی از پرواز و دیگر موارد الزامی است. بنابراین همواره یک بطری آب به همراه داشته باشید تا بتوانید آب مورد نیاز بدن خود را تامین کنید.

10 heakthy eating tips for travelers Coldax03