تنقلات سالم هنگام پرواز

ممکن است به همراه داشتن غذا و تنقلات در فرودگاه ایده احمقانه ای به نظر برسد، زیرا غالب افرادی که در فرودگاه هستند می توانند هزینه چنین غذاهایی را بپردازند، پس چرا باید خود را آزار دهند؟

اما دلایل بسیاری وجود دارد که لزوم به همراه داشتن حداقل اندکی خوراکی سالم را گوشزد می کند. بسیاری از مسافران تجربه گرفتار شدن در هواپیما برای مدت زمان طولانی حتی تا 3 ساعت را داشته اند، زمانی که مقدار اندکی آب و خوراکی در اختیار بوده است. اگر شما هم زیاد سفر می کنید حتما با این وضعیت مواجه خواهید شد و در این هنگام است که به همراه داشتن اندکی تنقلات بسیار کارگشا خواهد بود.

Healthy travel snacks for flying Coldax01

همچنین داشتن تنقلات سالم، وسوسه شما از خرید خوراکی های مضر و ناسالم موجود در فرودگاه را کاهش می دهد. مهمتر از همه، اگر قصد دارید رژیم غذایی سالم خود را در طول سفر نگاه دارید، به همراه داشتن تغذیه سالم بهترین راه حل برای شماست.

ایده های سالم غذایی

  • میوه تازه (میوه های سفت همچون سیب که تحت فشار تغییر حالت نمی دهند گزینه های خوبی هستند.)
  • آجیل
  • تخته های پروتئین، میوه، آجیل یا گرانولا
  • میوه های خشک شده
  • پاپ کورن
  • بیسکویت های سالم
  • پودر پروتئین مخلوط شده در شیر یا آب
  • جو بلغور دوسر مخلوط شده در آب گرم
  • کلم پیچ
  • کره بادام زمینی
  • دانه  ها (آفتابگردان، کدو و ...)
  • گرانولا یا سریال های کم قند و سالم
  • مخلوط تخمه، آجیل، میوه های خشک
  • آب میوه
  • پنیر
  • مرغ کبابی
  • گوشت بوقلمون یا گاو
  • ساندویچ های سالم
  • میوه های تازه چون انواع توت ها و انگور
  • سبزیجات خرد شده
  • ماست یونانی
  • حمص
  • سالاد خانگی

Healthy travel snacks for flying Coldax02

در نظر داشته باشید طبق قوانین هوایی تنقلات ژل مانند یا مایع می بایست در ظروف کمتر از 100 میل قرار داده شوند. همچنین لطفا مراقب تنقلات بودار خود باشید، زیرا هیچ چیز بدتر از آن نیست که در محیطی بسته چون کابین هواپیما در معرض بویی قوی قرار بگیرید.

Healthy travel snacks for flying Coldax04

به عنوان مثال درست است که ماهی بسیار سالم است اما به شدت خودخواهانه است که در هواپیما ماهی یا تون ماهی مصرف کنید. اگر خوردن پروتئین برایتان بسیار اهمیت دارد، ماهی، تخم مرغ و چنین موارد پر پروتئینی را به جای کابین هواپیما در فرودگاه میل کنید.

خوراکی های بودار عبارتند از:

  • ماهی و صدف
  • سیر و پیاز (خام یا پخته)
  • پنیرهای بودار
  • خوراکی های تخمیر شده
  • کلم، گل کلم یا بروکلی
  • تخم مرغ آب پز / سالاد تخم مرغ