سیستم ایمنی بدن خود را سالم نگاه دارید

سیستم ایمنی بدن، از فرد در برابر ویروس های سرماخوردگی و آنفلوآنزا محافظت می کند. هشت گامی که در ادامه عنوان می شوند قادر به تقویت سیستم ایمنی بدن شما برای مقابله با ویروس های نامبرده هستند.

  1. به میزان کافی میوه، سبزیجات و غلات سبوس دار مصرف کنید.
  2. حداقل در بیشتر روزهای هفته 30 دقیقه ورزش نمایید.
  3. به اندازه کافی بخوابید.
  4. دستان خود را بشویید.
  5. واکسیناسیون خود را انجام دهید. تقریبا تمامی افرادی که حداقل 6 ماه سن دارند می بایست هر سال واکسن آنفلوآنزا دریافت نمایند.
  6. وزن خود را در وضعیت سالم نگاه دارید.
  7. الکل مصرف ننمایید.
  8. سیگار نکشید.

مواد مغذی مورد نیاز را دریافت نمایید

غذا، یهترین منبع دریافت مواد مغذی است. نیمی از بشقاب خود را یا میوه و سبزیجات و نیم دیگر را میان پروتئین و غلات تقسیم نمایید.

اگر نمیدانید چه میزان ویتامین و مواد معدنی مصرف می کنید بهتر است با پزشک یا متخصص تغذیه مشورت نمایید.

زیاده روی در مواد مغذی ممکن است به شما آسیب رساند. پس بهتر است با پزشک خود در این خصوص مشورت نمایید.

استرس و نگرانی خود را کنترل کنید

هر فردی دچار استرس می شود. هرچند استرس های کوچک ممکن است برای سیستم ایمنی بدن شما مفید باشد اما استرس های دائمی مشکل ساز خواهد بود زیرا می تواند سیستم ایمنی شما را از کار بازدارند.

البته می توانید در برابر استرس و متعاقبا مدیریت آن کارهایی انجام دهید که در زیر عنوان شده اند:

  • خواب کافی داشته باشید
  • تکنیک های آرامش بخش را آموخته و به کار گیرید
  • ورزش کنید
  • برای خود زمان بگذارید
  • شبکه ای از افراد مطمئن جهت صحبت کردن و حمایت بسازید
  • مشاوره را در نظر داشته باشید به خصوص هنگامی که در اوقات پر استرسی به سر می برید